Uitdaging
Organisaties kunnen bij Chatkracht hun live chat uitbesteden. Het Hengelose bedrijf timmert flink aan de weg en de omzet stijgt gestaag. “Toch willen we graag sneller groeien”, zegt directeur Jaap van der Meulen, “en daar hebben we meer gekwalificeerde leads voor nodig.” Hij schakelt Saleshelden in om dat doel te realiseren. In deze case deelt Jaap zijn ervaringen.
In de online communicatiebranche zit nog veel rek. Leads en klanten binnen de B2B en B2C verwachten tegenwoordig dat organisaties bereikbaar zijn buiten kantooruren. Toch is het implementeren van live chat voor de meeste organisaties onhaalbaar. Soms ontbreekt simpelweg de technische knowhow en natuurlijk kost het snel beantwoorden van binnenkomende berichten tijd en mankracht.
Aanvankelijk verzorgt Jaap zelf het hele salesproces. Hij vraagt relaties om Chatkracht te introduceren binnen hun netwerken. Twee jaar lang weet hij op die manier klanten te werven, maar de groeicurve vlakt in de loop van de tijd steeds meer af. Jaap vraagt zich af hoe hij Chatkracht een nieuwe impuls kan geven. Hij wil het bedrijf sneller laten groeien, maar hoe komt hij bij meer geïnteresseerde leads aan tafel?
In de online communicatiebranche zit nog veel rek. Leads en klanten binnen de B2B en B2C verwachten tegenwoordig dat organisaties bereikbaar zijn buiten kantooruren. Toch is het implementeren van live chat voor de meeste organisaties onhaalbaar. Soms ontbreekt simpelweg de technische knowhow en natuurlijk kost het snel beantwoorden van binnenkomende berichten tijd en mankracht.
Aanvankelijk verzorgt Jaap zelf het hele salesproces. Hij vraagt relaties om Chatkracht te introduceren binnen hun netwerken. Twee jaar lang weet hij op die manier klanten te werven, maar de groeicurve vlakt in de loop van de tijd steeds meer af. Jaap vraagt zich af hoe hij Chatkracht een nieuwe impuls kan geven. Hij wil het bedrijf sneller laten groeien, maar hoe komt hij bij meer geïnteresseerde leads aan tafel?