Wie wil nou niet een nieuwe PlayStation 5 winnen? Ik denk iedereen! Bij Saleshelden gingen we er om strijden. Maar ik hoor je al denken: hoe hebben jullie dat gedaan en wie is de winnaar? Van 6 april tot 21 mei hebben we de prestaties van onze accountmanagers bijgehouden. Daarbij hebben we gekeken naar: aantal afspraken, explore calls en individuele prestaties.
Om te beginnen hebben we iedereen een eerlijke kans gegeven om te winnen. Hoe? Door gebruik te maken van een inzamelbox waar naamkaartjes in gedaan werden op basis van iemands prestaties. Hoe beter die prestaties, hoe meer kaartjes je vergaarde, hoe groter de kans dat jouw lootje tijdens de trekking uit de box zou komen.
Eind mei was de trekking, waarbij 2 naamkaartjes zijn gepakt. De accountmanager met de meeste kaartjes was de winnaar! Zijn naam onthullen we in het slot van deze blog!
Ik hoor je al denken ”Oké, maar hoe verzamel je precies die naamkaartjes die de verzegelde box ingaan?” Dat kan - zoals eerder aangegeven - door afspraken te maken, explore calls te plannen of door andere bijzondere individuele prestaties. Ook wordt er bij Saleshelden een medewerker van de week gekozen. Allemaal manieren om naamkaartjes te verdienen.
Hoe hebben we de prestaties exact beoordeeld om de challenge eerlijk te laten verlopen? Met de achievements hieronder konden accountmanagers naamkaartjes verdienen. Hoe meer kaartjes, hoe groter de kans om de Playstation 5 te winnen! De achievements:
Het is natuurlijk allang bekend dat een prijs/ beloning medewerkers aanzet om extra hun best te doen en zich (nog) beter in te zetten. Wat werkt, verschilt per organisatie. Je hebt verschillende soorten beloningen. Wil je meer weten over gamificatie? Lees dan de blog: "Meer deals sluiten? Motiveer sales teams met gamifaction."
De strijd om de Playstation 5 was natuurlijk ook een vorm van gamification. Het motiveerde en prikkelde onze accountmanagers (extra) om zo veel mogelijk afspraken te maken, explore calls in te plannen en goede persoonlijke prestaties neer te zetten.
Veel medewerkers hebben hun uiterste best gedaan om de Playstation 5 in de wacht te slepen. Uiteindelijk ging de strijd tussen Marc en Saad. Enkele uren voor de deadline van de PS5-challenge maakte Marc de afspraak die hem aan de top van het klassement bracht.
Op het eerste lootje stond Saad zijn naam. Saad kon de overwinning al proeven, maar - helaas voor hem - stond Marc op het tweede lootje. Marc had 1 naamkaartje meer en is daarom de verdiende winnaar van de Playstation 5 geworden. Hij heeft maar liefst 53 kaartjes verzameld.
We doen veel leuke dingen, van pokeravonden tot een lang weekend Praag. Lees hier wat we allemaal doen bij Saleshelden.